Matrassenwijzer.nl is de grootste onafhankelijke matrassen- en boxspringvergelijker van Nederland. In 2015 ontstaan uit de wens om het kiezen en kopen van het juiste matras eenvoudig te maken, is Matrassenwijzer inmiddels uitgegroeid tot een ware autoriteit op dit gebied, met een eigen keurmerk en marketplace met aangesloten speciaalzaken.
Om een gedegen online advies te kunnen bieden, werkt Matrassenwijzer met een onafhankelijke keuzewijzer, een uitgebreide kennisbank en een winkelzoeker om klanten snel naar het meest geschikte matras te leiden.
Op basis van ervaringen met een eerste versie van de website, besloot Matrassenwijzer in 2017 om de expertise van Tallest in te schakelen voor de ontwikkeling van een compleet nieuw platform, gebaseerd op uitvoerig user research door Bankai en met de nieuwste inzichten op het gebied van conversieoptimalisatie.
Als eerste stap naar het vinden van het meest geschikte matras, speelt de keuzewijzer een cruciale rol in de customer journey op Matrassenwijzer. Het bedenken van een functionaliteit om moeiteloos tot een relevante aanbeveling te komen, bood zowel technisch als qua UX een aantal uitdagingen waar het team van Tallest maar al te graag zijn tanden in zette.
Met als gevolg een gebruiksvriendelijke en supersnelle keuzewijzer, die elke bezoeker in slechts tien stappen een geschikt product kan voorleggen.
De keuzewijzer is een bron van waardevolle informatie over het zoek- en beslissingsgedrag van gebruikers. Om het potentieel van deze data ten volste te benutten, richtte Tallest een database in waarin elke keuze van een gebruiker wordt opgeslagen. Op basis van deze data kan Matrassenwijzer vervolgens haar assortiment en positionering verder verbeteren.
“Het was niet de gemakkelijkste opdracht. Een vergelijkingssite met ingewikkelde algoritmes, traffic generator met winkelverwijzer en marketplace met webshop. Tallest is een uiterst betrokken team, zeer gemotiveerd, intelligent en vakkundig. Ze hebben een dijk van een site ontwikkeld en gebouwd. Maar zeker zo belangrijk, ontzettend flexibel en oplossingsgericht. En daar scoren de heren wat ons betreft gewoon een dikke tien!”
Om aan iedere gebruiker de juiste, persoonlijke aanbeveling te kunnen doen, ontwikkelde Tallest een algoritme op maat, met als voornaamste eis om snel en doeltreffend de beschikbare data te filteren en te matchen met de ingevulde voorkeuren.
“In opdracht van Matrassenwijzer.nl werkt Purple Curve als marketing partner al jaren samen met Tallest. Met het team van Tallest kunnen de wensen die we hebben binnen een WordPress of WooCommerce website eigenlijk niet gek genoeg zijn. "Kan niet" staat niet in hun woordenboek en als marketeer is het daarom een verademing om met Tallest te werken. Ze hebben overal een oplossing voor, komen afspraken na, werken gestructureerd en leveren zeer hoge kwaliteit.”
Als extra laag bovenop de bestaande functionaliteit van de website, ontwikkelde Tallest voor Matrassenwijzer een onafhankelijke marketplace, waar aangesloten winkels en merken kunnen inloggen op hun eigen dashboard en hun eigen assortiment kunnen beheren.
Op basis van de ingevoerde data (zoals locatie en voorraad), worden bij elke aanbeveling de best passende verkooppunten getoond.
Een doorslaand succes
in organisch verkeer via Google
in e-commerce conversie
Keuzewijzer adviezen per maand